24 november 2013


Bland det bästa från den kallaste veckan i november

Äpplen! De är så goda nu. Helst kylskåpskalla i klyftor.
 
Doften av saffran. Här i form av lussemuffins.
 
Lax & rödbetor. Har varit en favorit länge nu. Tröttnar liksom inte.
 
Kaffe. Hur skulle en överleva utan? Bäst är den med varm sojamjölk.
 
Jag har klippt mig. Känns fräscht. Lite piffigt såhär i mörkaste november. Och så himla peppande för mitt hår är sååå tjockt och fluffigt just nu. Ett bevis på att jag faktiskt ger min kropp det den behöver. Fick det bekräftat skriftligt och muntligt också, efter att ha lämnat ifrån mig mer än tio rör blod.
 
Och i morgon är det måndag. Älskar måndagar!
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Rödbetor? Bara kokas och sen lite smör på eller? Måste jag nog testa! Jag har bara ätit konserverade på burk 8-)
    Och du, du är grym! Love you! <3

    SvaraRadera
  2. Jag skivar dem och öser på olivolja, salt och forest blend (nån kryddblandning från santa maria) och sen in i ugnen tills de är mjuka ca 30 min. Gott!

    SvaraRadera